DI Energi
Årsmagasin 2015

April 2015

Det nylancerede specialmagasin, der blev produceret i en dansk og en engelsk version, blev udgivet i forbindelse med DI Energis årsdag og 10-års jubilæum den 30. april 2015.

Med specialmagasinet ønskede DI Energi at beskrive, hvordan energiområdet historisk har været en vækstmotor drevet af en aktiv energipolitik, og hvordan energi har fået en voksende betydning for Danmarks konkurrenceevne og velstand. Specialmagasinet havde til formål at tage læseren med på en rejse gennem udviklingen af den danske energiindustri og samtidig sætte spot på en ny virkelighed for fremtidens energiindustri. Udviklingen er blandt andet beskrevet via interviews med klima-, energi- og bygningsministeren og med en lang række autoriteter i energisektoren.

Specialmagasinets budskaber var rettet mod ledere og eksperter i den danske og udenlandske energiindustri. Politiske beslutningstagere og meningsdannere samt udenlandske investorer og virksomheder med interesse i danske energiløsninger, -systemer og samarbejdsformer.

Specialmagasinets budskaber blev kommunikeret i et nationalt og internationalt distribueret 44-siders specialmagasin i høj papirkvalitet – både i indhold og med tykt magasinomslag (+ Mat UV-lak). Der var fokus på stærke kræfter i det redaktionelle og visuelle arbejde, og de +110.000 eksemplarer blev målrettet distribueret til den danske og udenlandske målgruppe via direkte post- og pakkelevering, nationale og internationale arrangementer, i Københavns lufthavn, Folkemødet på Bornholm og meget andet.

”DI Energi søgte en kvalitetsbevidst samarbejdspartner, der kunne hjælpe med at sætte spot på de fremtidige udfordringer for den danske energiindustri. First Purple leverede et high-end specialmagasin, som nåede ud til flere af vores interessenter i ind- og udland. DI Energi har fået et troværdigt og flot redigeret magasin, vi har oplevet positiv feedback, og vi har opnået synlighed mange gode steder. ”

Troels Ranis - Branchedirektør i DI Energi